KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W KUDOWIE-ZDROJU
ZATRUDNI PRACOWNIKA NA STANOWISKU PRACY

 

 

ASYSTENT RODZINY

 

 

FORMA ZATRUDNIENIA: umowa o pracę

 

  1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1. posiada obywatelstwo polskie;

2. posiada wykształcenie:

  1. wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

  2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2019, poz. 1111 z późń. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

lub

          c. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub         rodziną,a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona;

4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

 

  1. WYMAGANIA DODATKOWE:

 

1. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

2. znajomość regulacji prawnych w szczególności z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego, przepisów o ochronie danych osobowych,

3. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

4. odporność na stres,

5. odpowiedzialność, zaangażowanie,

6. umiejętność samodzielnej pracy oraz pracy w zespole,

7. komunikatywność, kreatywność,

8. posiadanie własnego środka transportu,

9. obsługa komputera.

 

  1. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:

 

1. Edukacja w zakresie prawidłowego wychowywania i opieki nad dziećmi, poprzez modelowanie w trakcie wizyt, rozmów i dyskusji stosowanego przez rodzinę systemu wychowawczego, wypracowaniu właściwych postaw rodzicielskich, eliminowanie nieprawidłowych metod wychowawczych w pracy z rodziną poprzez edukację, poradnictwo, wskazywaniu możliwości wykorzystania konsultacji z psychologiem, pedagogiem, wypracowania z rodziną adekwatnego systemu kar i nagród, zachęcania do modyfikacji stosowanych przez rodzinę metod wychowania – doradzania w sprawie sposobów organizowania czasu wolnego dzieciom, sposobów rozbudzania zainteresowań poprzez rozmowy oraz zachęcanie i zapoznanie dzieci z dostępną ofertą, wdrożenie dzieci w pozytywne grupy odniesienia m.in. grupy rówieśnicze, kluby sportowe, kółka zainteresowań, świetlice środowiskowe.

2. Uwrażliwianie na okoliczności wymagające szczególnego nadzoru rodziców za pomocą metody wspólnych rozmów z członkami rodziny (m.in. konieczność zapewnienia należytej opieki i opieki zdrowotnej dzieciom, konieczność monitorowania przez rodziców sytuacji szkolnej dzieci, przeciwdziałanie demoralizacji społecznej dzieci).

3. Pomoc w budowaniu prawidłowych więzi i komunikacji między członkami rodziny.

4. Wsparcie rodziców w diagnozowaniu sytuacji szkolnej dzieci, w szczególności w zakresie realizacji obowiązku szkolnego oraz funkcjonowania dzieci w środowisku szkolnym (rozmowy z pedagogiem szkolnym, wychowawcą dziecka, wizyty u pedagoga/ wychowawcy wraz z rodzicem dziecka), motywowanie, wspieranie rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu szkolnym dziecka.

5. Pomoc w dbaniu o zdrowie (edukacja w kwestiach higieny, pielęgnacji, prawidłowego odżywiania, rekreacji, w razie potrzeby: pomoc w planowaniu wizyty u lekarza, dentysty, sprawdzanie bilansów zdrowotnych, książeczek szczepień).

6. Trening umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego przez rodziny (m.in. nauka gotowania, wspólnego przygotowywania posiłków, sprzątania, robienia zakupów, nauka gospodarowania posiadanymi środkami – trening budżetowy).

7. Nauka dbałości o mieszkanie, podziału obowiązków domowych, tworzenia odpowiednich warunków sprzyjających wypoczynkowi, nauce i spędzaniu wolnego czasu – edukacji w zakresie postrzegania norm społecznych i prawidłowego rozumienia i pełnienia ról społecznych (w tym ról zawodowych i rodzicielskich) poprzez rozmowy z rodziną, dyskusje, konsultacje indywidualne ze specjalistami m.in. z psychologiem, pedagogiem, koordynatorem pieczy zastępczej, itp.).

8. Wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych przez rodzinę, wyrobienie umiejętności poruszania się po rynku pracy, motywowanie do uzupełnienia wykształcenia i podniesienia kwalifikacji, nauka tworzenia dokumentów aplikacyjnych.

9. Podejmowanie działań interwencyjnych lub zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.

10. Wsparcie osoby zagrożonej problemem alkoholowym lub uzależnionej w utrzymywaniu trzeźwego stylu życia.

 

  1. INFORMACJE DODATKOWE:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę (zadaniowy czas pracy). Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych.

  2. Praca będzie wykonywana na terenie całej Gminy, co wiąże się z koniecznością posiadania własnego środka transportu (samochód, skuter).

  3. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków wobec rodzin objętych asystą innych funkcji takich jak: kurator sądowy, pedagog, nauczyciel lub innych bezpośrednio związanych z daną rodziną.

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY:

 

  1. list motywacyjny,

  2. życiorys – curriculum vitae,

  3. kserokopie świadectw pracy,

  4. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

  5. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

  6. oryginał kwestionariusza osobowego,

  7. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  8. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku pracy,

  9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

  10. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,

  11. oświadczenie o posiadaniu pełnej władzy rodzicielskiej,

  12. inne dokumenty (np. referencje).

  13. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone podpisaną przez kandydata klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Ośrodka Pomocy Społecznej w Kudowie – Zdroju zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)” .

 

  1. SPOSÓB SKŁADANIA OFERT:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kudowie-Zdroju, ul. Zdrojowa 27, lub pocztą tradycyjną na adres Ośrodka Pomocy Społecznej w Kudowie – Zdroju z dopiskiem: „Asystent rodziny”.

 

 

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy z 27.08.1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy:

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. U. UE L 119 z 04.05.2016r.) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Kudowie – Zdroju przy ul. Zdrojowej 27, 57 – 350 Kudowa – Zdrój.

  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: korzuch@infoic.pl.

  3. Dane osobowe są zbierane w celu przeprowadzenia rekrutacji – na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą.

  4. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.

  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do własnych danych, prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.

  6. Może Pani/ Pan w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych, co będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrywania Pańskiej kandydatury na późniejszym etapie rekrutacji.

  7. Przysługuje Pani/ Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

 

 

 

Kudowa – Zdrój, dnia 01 lutego 2021r.

 

 

                                                                                         Monika Kryczka

                                      Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kudowie-Zdroju

 

 

 

 

 

 

 

 

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 1044

Utworzono dnia: 04.07.2016

Dokument wprowadził:
admin

Dokument opublikował:
Administrator główny

Historia publikacjiHistoria publikacji:

01.02.2021, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

01.02.2021, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

01.02.2021, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

20.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

20.12.2018, Administrator główny:

Dodanie załącznika INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

17.12.2018, Administrator główny:

Dodanie załącznika LISTA KANDYDATÓW SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE

17.12.2018, Administrator główny:

Dodanie załącznika LISTA KANDYDATÓW SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.12.2018, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.07.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.07.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór

04.07.2016, Administrator główny:

Utworzenie zakładki Nabór